کاتالوگ کمپین بزن به هدف

کاتالوگ کمپین بزن به هدف

همزمان با جام جهانی 2014 برزیل اخبار، گزارش ها و مطالبی در مورد کمپین "بزن به هدف" در سایت UNAIDS  منتشر شد. سایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران نیز برای معرفی و بیان اهداف ذکر شده از برگزاری آن، کاتالوگ معرفی کمپین را که در unaids.org نیز موجود است، ترجمه و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

آنچه در این کاتالوگ می خوانیم:

هدف از کمپین بزن به هدف افزایش آگاهی در مورد اچ آی وی در سراسر جهان و همچنین استفاده از محبوبیت و قدرت ورزش برای ترویج پشگیری از اچ آی وی به ویژه در میان جوانان است.

موضوع کمپین از جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی از سوتو به باهیا آغاز شده و این باعث ایجاد ارتباط بین این دو منطقه شد. این ارتباطات همچنین مسائلی همچون نیاز به فراهم کردن دسترسی به درمان ضد رتروویروسی را برای 15 میلیون نفر در سراسر جهان در سال 2015 به وجود آورد.

کمپین بزن به هدف

در ژانویه 2013 میشل سیدیبه مدیر اجرایی UNAIDS و مایکل بالاک سفیر صلح UNAIDS از مرکز آموزش نایک در سووتو در آفریقای جنوبی بازدید کردند.

ما چه می خواهیم؟

به صفر رساندن عفونت های جدید HIV، به صفر رساندن تبعیض و به صفر رساندن مرگ و میر مرتبط با ایدز.

• افزایش آگاهی های عمومی در مورد HIV.

• بسیج رسانه ملی و بین المللی؛

• بسیج جهان فرهنگ و ورزش برای تقویت پاسخ AIDS.

• سرعت بخشیدن به پیشرفت در پیشگیری از HIV، به ویژه در میان جوانان.

کمپین UNAIDS در جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی  با عنوان "کارت قرمز بده" با هدف بالا بردن سطح آگاهی و بسیح اقدام به تقویت واکنش به HIV و سرعت بخشیدن به پیشرفت در مبارزه با HIV در آفریقا به خصوص در میان جوانان راه اندازی شد.

این برنامه با حمایت کاپیتان هایی از 28 تیم موفقیت آمیز بود و حذف انتقال اچ آی وی از مادر به فرزند موضوع اصلی آن بود.

2011: فعالیت های کمپین کارت قرمز برای ایدز در طول جام جهانی زنان آلمان هم اجرا شد. به همین مناسبت هفت کاپیتان این کمپین را برای از بین بردن عفونت های جدید در کودکان امضا کردند.

2013: اقدامات متعددی انجام شده:

کمپین "بزن به هدف" است که در سطح منطقه ای در جام حذفی پرتاب ملت های آفریقا (CAN)، در آفریقای جنوبی برگزارشد. UNAIDS و کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) تفاهم نامه ای را با استفاده محبوبیت فوتبال برای دستیابی به پیشرفت در پیشگیری از HIV امضا کردند. UNAIDS و همکاران آن پیام های پیشگیری از HIV را در صفحه نمایش استادیوم جایی که بازی های در آن برگزار می شود نشان دادند، همچنین کاپیتان تیم های کشورهایی مانند غنا، الجزایر، کنگو، اتیوپی و نیجریه بیانیه درخواست حمایت از بازیکنان و طرفداران فوتبال و کمپین منتشر کردند.

کاپیتان تیم هایی از کشورهای غنا، الجزایر، کنگو، اتیوپی و نیجریه با انتشار بیانه ای حمایت خود را از بازیکنان، طرفداران فوتبال و کمپین بیان کردند. کنفدراسیون فوتبال شمال امریکا، مرکزی و کارائیب (CONCACAF) و UNAIDS تفاهم نامه ای را به تعامل با دنیای فوتبال در پاسخ به ایدز در پاناما امضا کردند.

در لس آنجلس و شیکاگو، کاپیتان تیم ها به افزایش آگاهی در مورد HIV در جامعه فوتبال متعد شدند، همچنین بنر کمپین بزن به توپ در زمین فوتبال در مقابل مخاطبان و حدود 58 هزار نفر از طرفداران در سراسر جهان به نمایش گذاشته شد.

همچنین در سال 2013 در پاراگوئه کنفدراسیون آمریکای جنوبی فوتبال (CONMEBOL) و UNAIDS برای ترویج حمایت از اهداف کمپین متحد شدند. در نوامبر سال 2013، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و UNAIDS با حضور شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رئیس جمهور و دیالو مشاور ارشد مدیر اجرایی یادداشت تفاهمی امضا کردند.

نهضت جهانی UNAIDS

UNAIDS یادداشت تفاهمی با شهر سالوادور، باهیا در ماه اوت 2013 برای حمایت از کمپین بزن به توپ امضا کردند. این شهر از سالوادور به عنوان دفتر مرکزی کمپین انتخاب شد.

برنامه های راه اندازی این کمپین توسط مدیر اجرایی UNAIDS در بالاترین سطح از آفریقای جنوبی برای میزبان جام جهانی 2010 و برزیل به عنوان میزبان جام جهانی 2014 و نمایندگان فیفا و مقامات ارشد برزیل و مهمانان بین المللی بیان شد.

این نسخه مربوط به یک رویداد رسمی در ژوئن 2014 در سالوادور است که توسط ستاره های فوتبال و افراد معروف پشتیبانی می شود. این رویداد یک پلت فرم برای انتقال پیام های مربوط به روابط جنسی ایمن و ارتقا تست HIV خواهد بود.

شهرستان های میزبان در این کمپین

به منظور به حداکثر رساندن منابع و تاثیر بالقوه کمپین همکاری هایی با دوازده شهرستان صورت گرفته است. تمرکز اصلی به کار در شهر سالوادور و دولت فدرال خواهد بود. بهره گیری از شبکه های ارتباطی و زیرساخت های موجود از جمله این کارهاست.

UNAIDS در برزیل نامه ای را در جهت همکاری با فرماندار امضا کردند همچنین با رئیس انجمن ملی از شهرهای برزیل، شهرداران پایتخت های دولتی که شامل دوازده شهر میزبان بودند ملاقات کرد.

فعالیت های برنامه ریزی شده برای کمپین:

1- توزیع حدود 2 میلیون کاندوم در بین طرفداران فوتبال در 12 شهر میزبان

2- ارائه تست داوطلبانه HIV

3- همکاری با شرکا برای انتشار پیام های پیشگیری از HIV با هدف آگاهی جوانان

4- تعهد ستاره های فوتبال برای فعالیت های تبلیغاتی

5-  پخش فیلم با پیام های منحصر به فرد از بازیکنان و افراد معروف برو روی صفحه نمایش های استادیوم های ورزشی

6- تبلیغات کمپین در شبکه های اجتماعی

7- ارتباط با فعالیت های برگزار شده کمپین در سراسر جهان در طول جام جهانی